Algemene voorwaarden.

 

 

Artikel 1 – Definities
Ondernemer: De natuurlijke persoon of de rechtspersoon die de behandelingen uitvoert. In
casu is dit Voetservice Noord;
Consument: De natuurlijke persoon die de overeenkomst aan gaat en de behandeling
ondergaat. De natuurlijke persoon is niet een persoon die de behandeling ondergaat in
uitoefening van bedrijf of beroep.


Artikel 2 – Plaatsbepaling
Voetservice Noord is gelokaliseerd op De Steiger 10A, 9321 DG te Peize. 

Artikel 3 – Toepasselijkheid
Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op de totstandkoming en de uitvoering van
alle diensten, behandelingen, transacties, aanbiedingen en overeenkomsten tussen Voetservice Noord en de consument. Enkel en alleen zijn deze Algemene Voorwaarden niet van
toepassing wanneer de consument en Voetservice Noord dit uitsluitend schriftelijk zijn
overeengekomen middels een overeenkomst en de consument hiervan is afgeweken.

Artikel 4 – Totstandkoming van de overeenkomst
1. De overeenkomst komt tot stand wanneer de consument het aanbod van de
ondernemer (Voetservice Noord) aanvaard op grond van art. 6:217 Burgerlijk Wetboek;
2. De overeenkomst kan in het bedrijf worden gesloten: bij het boeken van een
volgende afspraak.
3. De overeenkomst kan buiten het bedrijf worden gesloten: telefonisch, e-mail.

Artikel 5 – Verplichtingen van de consument
1. De consument dient de ondernemer alle vereiste informatie te verstrekken die de
ondernemer stelt nodig te zijn om de werkzaamheden adequaat uit te kunnen
voeren;
2. De consument dient de ondernemer van alle specifieke wensen op de hoogte te
stellen voor de werkzaamheden beginnen. Tijdens de werkzaamheden kan dit niet
meer worden toegepast;
3. De consument dient op de hoogte te zijn van de geldende Algemene Voorwaarden.

Artikel 6 – Verplichtingen van de ondernemer
1. De ondernemer licht de consument in van de aard en de omvang van de aangegane
overeenkomst, de te verwachten resultaten en de mogelijke risico’s;
2. De ondernemer verricht enkel en alleen werkzaamheden die voldoen aan de eisen
die er vanuit de branche, scholing, geldende wet- en regelgeving en richtlijnen
verplicht zijn. De te verrichten werkzaamheden zullen worden verricht vanuit
vakmanschap met deugdelijke materialen en middelen;
3. De ondernemer verbindt zich ertoe om op de hoogte te zijn van de (nieuwste)
geldende regels die voor haar van toepassing zijn voor de te verrichten
werkzaamheden en zal deze ook in acht nemen bij het verrichten van de
werkzaamheden;
4. De ondernemer zal geen werkzaamheden verrichten die buiten de expertise vallen
en waarvoor geen algemeen erkende licentie voor is behaald;
5. De ondernemer verstrekt voor het aangaan van de werkzaamheden de geldende prijs
voor de bedoelde werkzaamheden;

Artikel 7 – Betaling
1. De betaling aan de ondernemer dient met een in Nederland algemeen geaccepteerd
betaalmiddel te geschieden;
2. De betaling kan voldaan worden op 2 manieren: in contanten of middels een
betaalverzoek van de ondernemer;
3. De betaling kan in geen enkele manier anders worden voldaan tenzij dit schriftelijk is
overeengekomen met de ondernemer.

Artikel 8 – Klachten
Klachten vanuit de consument kunnen worden gemeld bij de ondernemer en deze worden in
behandeling genomen. Er wordt, mits volgens de ondernemer toelaatbaar, naar een
passende oplossing gezocht. Bij het melden van een klacht wordt er vanuit de ondernemer
op geen enkele manier een toezegging tot een oplossing gedaan.

Artikel 9 – Aansprakelijkheid
1. De ondernemer is aansprakelijk voor de ontstane schade indien er vanuit de
ondernemer een tekortkoming in de nakoming van de verbintenis is geweest;
2. De ondernemer is op geen enkele wijze aansprakelijk voor ontstane schade na de
verrichte werkzaamheden indien de consument geen juiste gegevens heeft verstrekt,
geen juiste nazorg heeft toegepast of het resultaat niet voldoende is volgens de
consument wanneer dit volgens de ondernemer niet haalbaar lijkt;
3. De consument is aansprakelijk tegenover de ondernemer indien er schade is
ontstaan aan bedrijf of materiaal.

Artikel 10 – Afspraak en afzegging
1. Een gemaakte afspraak dient door de consument 48 uur van tevoren worden
afgezegd. Een afzegging buiten 48 uur voor aanvang van de afgesproken tijd is
kosteloos;
2. Bij een afzegging van de afspraak tussen 48 en 24 uur voor de aanvang van de
afspraak wordt er 50% van te verrichten werkzaamheden in rekening gebracht.
3. Bij een afzegging binnen 24 uur voor de aanvang van de afspraak wordt het volledige
bedrag (100%) van de te verrichten werkzaamheden in rekening gebracht;
4. De overeengekomen bovenstaande regels zijn niet van toepassing wanneer er sprake
is van aan overmachtssituatie.
5. Indien de consument meer dan 5 minuten later is dan de afgesproken tijd vervalt de
gereserveerde tijd voor de consument en wordt de prijs die is aangegaan voor de te
verrichten werkzaamheden voor 100% in rekening gebracht.



Artikel 11 – Privacy
De gegevens van de consument die bij de ondernemer bekend zijn en worden verstrekt
worden conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) in behandeling
genomen en worden nooit gedeeld met derden.

Artikel 12 – Geheimhouding
De informatie van de consument die verstrekt wordt aan de ondernemer worden
geheimgehouden en nooit met derden gedeeld. Dit gebeurt alleen in overeenstemming met
de consument.

Artikel 13 – Garantie
Op de werkzaamheden die verricht zijn in het bedrijf wordt een garantieperiode
gegarandeerd van uiterlijk één week te rekenen vanaf de dag van de afgenomen
werkzaamheden door de consument.

Artikel 14 – Recht
Op de geldende Algemene Voorwaarden is het Nederlandse recht van toepassing.

Artikel 15 – Ontzegging toegang
De ondernemer is gerechtigd de consument toegang tot het bedrijf te ontzeggen bij
ongewenst of ongepast gedrag, niet nakomen van de afspraak of niet nakomen van de
betalingsverplichting.

Artikel 16 – Gezelschap
Het is niet toegestaan onaangekondigd gezelschap mee te brengen naar de afspraak. Dit is
alleen toegestaan indien dit voorgaand aan de afspraak is overeengekomen met de
praktijkhouder.